הדפסת פלסטיק תלת ממדית היא שיטה לייצור מודלים ראשוניים ( אב טיפוסיים) של מבנים, בניינים ומוצרים המיועדים לתעשייה. ההדפסה בשיטה זו היא אמצעי מיטבי ליצירת מודל הממחיש, הלכה למעשה, את חזותו של המוצר המוגמר.

הדפסה זו חיונית ונדרשת על ידי יזמים שונים  לצורך קבלת החלטה על הפונקציונאליות של המוצר העתידי, היתכנות ייצור סדרתי שלו וכדאיותו.  המודל העשוי פלסטיק ממחיש באופן חזותי ברור את המוצר. לא אחת נדרשת הדפסה בפלסטיק על מנת לקבל אישורי בנייה. לא אחת היא נדרשת לצורך שיווק פרוייקט וקידום מכירותיו העתידיות בפני משקיעים ולקוחות פוטנציאליים. היא מהווה סוג של פרזנטציה מוחשית.

 לצורך הדפסת פלסטיק תלת ממדית נעשה בשימוש בטכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות, שבהן משולבת, לא אחת, עבודת יד של מומחים בתחום המוצר הנדון.

בשוק קיימת מכונת הדפסה שעבודתה מבוססת על שיטת FDM ובאמצעותה מדפיסים בפלסטיק קשיח ועמיד מבנים שלמים, אמתיים, באופן שבו ניתן לראות את כל מתחמיהם בגודל אמתי ( כמובן, בקנה מידה).

שימוש נוסף של הדפסת פלסטיק תלת ממדית נעשה לצורך ייצור חלקי פלסטיק (ABS)  כרכיבים מכאניים נדרשים למוצרים שונים, אשר עם היתרונות שלהם נמנות היכולת המוכחת והמובהקת שלהם לעמוד בתנאי לחות, חום, לחצים גבוהים ושחיקה. מכונות ייעודיות לייצור רכיבים אלה מאפשרות הגעה לרזולוציה גבוהה ביותר וליצירת חלקים בעלי דופן שעוביה נאמד במילימטרים בודדים.

 שיטה אידיאלית לדיגום מהיר של מודלים

אף ששיטה זו רווחת בשימוש מזה עשרות שנים, רק בעשור האחרון, עם חדירתן לשוק של מדפסות תלת ממד, האפשרות לייצר אובייקטים בשיטה זו הפכה לנגישה וזולה יותר לא רק עבור חברות גדולות אלא גם עבור עסקים קטנים.

הדפסה זו מאפשרת יצירת מודלים ניסיוניים, ראשוניים, של מוצרים רבים ובהם, בין השאר: מכוניות, דגמי שיניים, שתלים, כתרי טיטניום, שתלים לניתוחים אורטופדיים, תכשיטים, פריטים לעיצוב הבית ועוד.

על פי הצפי של מומחים, עד שנת 2020 חלק ניכר מהמנועים המשוכללים של רכבים ושל מטוסים ייוצר מרכיבים שיודפסו בשיטה  תלת ממדית. הם צפויים להיות קלים וחזקים יותר מהרכיבים המיוצרים ביציקה. שימוש  בהדפסת פלסטיק תלת ממדית מאיץ ומזרז תהליכי פיתוח ומקצר את משך הזמן בין הפיתוח ובין הייצור.

 שכירת שירותי דיגום ומידול באמצעות הדפסת פלסטיק בתלת ממד אפשרית כיום עבור לקוחות פרטיים. היא פותחת גם בפני האדם הפרטי אופק ליצירת מיזמים שונים ולמימושם באמצעות ייצור סדרתי, אשר ראשיתו בתכנון וביצירת מודל פלסטיק. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *